ANÀLISI
Aquesta imatge publicitària mostra un bolso de dona sobre una superfície clara i davant d’un fons també clar. Aquest bolso es troba retallat en el seu centre i hi ha un buit, amb la mateixa forma que el complement. Al costat hi trobem unes tisores i restes del que s’ha retallat.
El bolso
es troba centrat en el plànol i rep una il·luminació frontal, que
deduïm per la projecció de l’ombra en el fons. Es tracta d’una
composició molt simple i planera. L’únic element que ens fa deduir que
no es tracta d’un dibuix es la tridimensionalitat que li confereix la il·luminació.
A
més, hi trobem un text centrat que segueix amb l'equilibri de la foto,
únicament trencat per les tisores i el logotip de la empresa. Els colors
del text segueixen l'escala de tons grisosos de la fotografia, únicament trencats per el to ocre del bolso, i s'emprea una tipografia discreta que segueix amb el estil minimalista de la publicitat.
Connotativament, de la fotografia deduim que es fabriquen aquests bolsos en mida més petita,
informació que ens es confirmada per l'eslògan, que ens anuncia una
campanya de roba per a nens. Per el objecte utilitzat, podem dir que la
publicitat sobretot va dirigida a un públic femení. El toc de les
tisores i les restes dels talls al terra pot simbolitzar que ha estat realitzat per un nen o una nena petits.
ANÀLISI
Analitzem una imatge publicitària de Heineken. Aquesta publicitat consisteix en el coll d'una ampolla de cervesa de la mateixa marca (ho deduim pel color de l'ampolla i l'estrella
que s'hi veu) en primer pla, tan freda que treu fum, sobre un fons
negre amb tons verds, el color corporatiu de la marca. Aquests tons
venen donats per punts de llum que bé podrien ser espelmes o llums
nocturnes de la ciutat. La tipografia, així com la ampolla,
es troben centrades en la composició, donant equilibri a la imatge, que
només queda trencat per el logotip i l'eslògan de la marca al marge
inferior dret. Aquest segon eslògan corporatiu no té tanta importància
dins la publicitat com si que el té el principal, que passarem a explicar a continuació.
L'anàlisi
connotatiu d'aquesta imatge és molt ric. En primer lloc val a dir que
aquesta publicitat va ser dissenyada en el moment del conclau per
escollir un nou Sant Pare. D'aquí aquesta frase utilitzada com a eslògan, 'Habemus Heineken',
frase que s'utilitza quan un candidat a ser Papa és escollit. La
tipografia usada li dona serenitat i rotunditat. El fum produït per la
fredor de l'ampolla bé podria significar una part espiritual, jugant
així amb la comparació
establerta, gairebé paròdica, de la tria d'un nou Sant Pare. A més, el
fons amb taques de llum podria ser interpretat com a la llum d'unes
espelmes que com ja sabem també tenen un gran lligam amb el món
espiritual.
ANÀLISI
Mercedes-Benz en la seva divisió portuguesa va decidir esponsoritzar un certàmen de cuina, pel que va ser dissenyat aquest cartell publicitari. Trobem un primer pla d'un tomàquet vermell amb tres fulles verdes sobre un fons amb textura de fusta. La il·luminació és ténue, pero tot i aixó els colors vius del tomàquet amb gotes pel damunt hi resalten. La composició crea un equilibri ja que la posició del tomàquet es centrada, així com el primer eslògan on s'hi diu 'Mercedes-benz esponsoritza el festival de la setmana dels restaurants culinaris'. Al marge inferior dret hi trobem el logo i l'eslògan corporatius de Mercedes-benz així com el nom del concessionari concret que patrocina aquest event.
Connotativament hi ha un missatge subliminal molt clar, la disposició de les fulles d'aquest tomàquet recorden clarament al logo de Mercedes-benz, que destaca sobre la penombra. A més, les gotes que hi trobem sobre l'aliment ens donen una sensació de frescor que es acompanyada per la nitidesa de la imatge i pels seus colors vius, sobre una superfície que bé podria recordar-nos la que utilitzem per tallar els ingrendients quan cuinem.
El recorregut que segueix la nostre mirada al veure el cartell és clar, primer reparem en el tomàquet, que gairebé sobresurt de la composició per la manera d'enfocarlo des de damunt, recurs que s'utilitza publicitàriament per mostrar el logotip de la marca alemanya de vehicles. No obstant, és possible que no haguem reparat en el símil de la disposició de les fulles amb el logotip de Mercedes-benz, per la qual cosa, a prop del tomàquet hi trobem un text que rapidament ens introdueix el nom de Mercedes al cap. És llavors quan ens adonem realment de la dimensió publicitària de l'anunci i ràpidament tornem a observar l'aliment per descobrir el símil amb el logotip. Llavors és quan seguim observant el cartell per descobrir-hi el nom del concessionari que patrocina l'event, tot amb la mateixa tipografia serena de la marca de cotxes alemanya.
ANÀLISI
A continuació analitzem la publicitat elaborada per una associació americana
que lluita per conscienciar la gent de la importància de donar sang. La
composició de la imatge és simple. Centrada en la imatge i en primer
pla hi trobem una mà amb els dos dits centrals plegats i els altres extesos. D'aquesta mà hi surt un fil vermell
que condueix cap a una bossa de sang com les que s'utilitza en les
donacions, ubicada en el marge inferior, també centrada. El color que
destaca clarament en el cartell és el vermell sang, ja que el fons en
tons grisosos i la bossa en tons clars passen
totalment desapercebuts, com també ho fa l'eslògan, ubicat en el marge
dret, que és l'última cosa que mirem ja que la mà capta tota la nostre
atenció de la primera mirada.
No obstant, aquesta publicitat i sobretot el seu eslògan són impossibles d'entendre sense analitzar a nivell connotatiu de qui és aquesta mà i perquè està en aquesta postura.
La mà pertany al superheroi de còmic Spider-Man, al qual reconeixem per la seva extravagant vestimenta. Spider-man, salvador de persones en perill per excel·lència, té el seu principal super poder en la capacitat de llançar fil com si d'una aranya es tractés pel canell. És aixo el que apreciem en el cartell, i d'aqui s'extreu el eslògan 'Tu pots ser el superheroi d'algú', extret de la comparació que trobem en la imatge publicitària amb Spider-man, que en comptes de llançar fil llança sang, salvant així la vida d'algú.
ANÀLISI
Analitzant denotativament la imatge, hi destaca un vehicle en vermell, del qual no hi veiem la marca, sobre un fons de tons grisosos per destacar-hi
el cotxe. La il·luminació està creada específicament perquè el cotxe hi
sigui el centre d'atenció, com passaria en qualsevol publicitat normal i
corrent d'aquest tipus, amb el vehicle centrat i un eslògan a la part
inferior, acompanyat del logotip
de la empresa. El text segueix amb colors discrets i una tipografia
típicament publicitària. L'harmonia de l'anunci és clara, amb tons
serens i un equilibri en la composició habitual en aquest tipus de
cartells. No obstant, si ens parem a llegir el text, descobrim
que hi diu 'Desafortunadament, més de 3 milions de persones a França
pensaran que això és un anunci per a un cotxe nou. Ajuda'ns a fer
l'alfabetització la causa nacional del 2013'.
Connotativament la composició com ja hem dit ens fa pensar que ens
trobem davant d'un anunci d'un nou vehicle, és més, si no fos per
l'eslògan ho seguiríem pensant. Tant la composició com la tipografia com
la utilització d'un logo similar al d'una marca real fan que, si no llegim l'eslògan, que curiosament és l'últim al
que li prestem atenció, són els típics recursos utilitzats en una
campanya per a un nou vehicle. És l'eslògan, sense relació ninguna amb
el pes icònic de la imatge el que realment ens explica de que va la
campanya. Aquesta sensació de contradicció, i d'haver caigut en la trampa, ens provoca sorpresa i fa que la publicitat sigui realment impactant.
Analitzem a continuació una publicitat d'Audi plena de càrrega simbólica estretament relacionada amb la pel·lícula 'El Senyor dels Anells'. Comencem per analitzar únicament l'aspecte visual de la publicitat. Trobem un pla general d'un paisatge fosc i desèrtic, molt poc acollidor i que sembla gairebé impracticable. En mitg d'aquest paisatge hi trobem un tot-terreny de la marca germana avançant imparable per aquest entorn. El eslògan, ubicat al costat del frontal del vehicle diu que 'Un no avança fàcilment cap a Mordor'. A més hi trobem el eslògan de la marca, 4 anells per dominar a tothom, acompanyat del clàssic logotip de la marca, que ressalta gràcies als seus tons blancs i vermells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada